روش های ترمیم و بازسازی چوب ترموود!

احتمالا برای شما هم سوال شده است که ترمیم و بازسازی چوب ترموود به چه صورت است؟! چوب ترموود؛ با استفاده از روش‎های کاملا طبیعی حرارتی و بخار تولید می‌شود، تا خواص آن بهبود یابد و برای طیف گسترده ای از جاها کاربرد داشته باشد.
چوب اصلاح شده که معمولا از درخت کاج، صنوبر و تخته های دیگر بدون وجود مواد شیمیایی تولید می‎گردد، عملکرد خوبی در برابر هر شرایط آب و هوایی دارد. غالبا، ترموود احتیاجی به عملیات سطحی نخواهد داشت.

با این حال، ترموود نیز مانند هر چوب دیگری، به مرور زمان به رنگ‎های نقره ای و یا خاکستری تغییر رنگ می‏دهد. فرآیند تغییر رنگ این نوع تخته ها بسته به میزان قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراءبنفش، ممکن است چند ماه تا یک سال طول بکشد.
این مسئله می‎تواند باعث عدم مقاومت چوب ترمو در برابر پوسیدگی شود. در این بخش از فروشگاه ترموود سنتر قصد داریم، نحوه ترمیم و بازسازی چوب ترموود را به شما ارائه دهیم.

روش ترمیم و بازسازی چوب ترموود به چه صورت است؟

تخته ها و محصولات ترمووود با روکش فلزی می‌توانند ترک‌های کوچکی را نشان دهند. معمولاً عرض آنها از ۲ میلی متر بیشتر و طول آنها محدود نیست. سطح پلانک‌های ترمو که به درستی نصب شده اند، همیشه سریعتر از هسته چوب متورم و منقبض می‌شوند و در طول فرآیند انقباض باعث ایجاد ترک‌های مویی خواهند شد.

حتما بخوانید  روشهای نگهداری و مراقبت از ترموود (Thermowood)

با توجه به شرایط رشد ترموود، برخی از تخته ها نسبت به بقیه، ترک‌های بیشتری دارند. به طور کلی، استفاده منظم و مداوم از روغن؛ می‌تواند باعث به حداقل رساندن ظاهر ترک‌های خط مو در چوب ترمو شود.
ترک‌های انتهایی این چوب‏ها را می‌توان با اعمال موم به انتهای تخته ها قبل از نصب کاهش داد. مراقب باشید که موم اضافی روی سطح ترموود نزنید، زیرا ممکن است آن قسمت از چوب تغییر رنگ دهد.

تعمیر و بازسازی چوب ترمو

ترمیم چوب ترموود

معمولا برای ترمیم و بازسازی چوب ترمو؛ مواردی از قبیل شستشوی نما، سمباده‌ زنی و برداشت لایه ای از سطح چوب، رنگ‌کاری شده، اصلاح ایرادات جزئی، تعویض برخی تخته ها، اصلاح ایرادات احتمالی نصب و یا حتی تعویض کلی چوب‌های نما انجام می‌گیرد.

نحوه ترمیم رنگ چوب ترموود

برای به حداقل رساندن تغییرات رنگ یا بازگرداندن رنگ تیره، ترمووود را می‌توان با استفاده از روغن‌های معدنی استاندارد UV یا رنگدانه UV (موم، لکه، رنگ) ترمیم و بازسازی کرد. برای انجام این کار، معمولا روغن‌های طبیعی توصیه نمی‌شوند، زیرا حاوی موادی هستند که منبع غذایی برای موجودات بیولوژیکی مانند باکتری‌ها، قارچ‌ها و غیره خواهند بود.

روغن را فقط می‌توان برای سطوح تمیز، یکدست و بدون گرد و غبار از ترموود استفاده کرد. قبل از پوشش دادن کل سطح، مقدار کمی روغن را روی یک تکه چوب بمالید تا رنگ آن را تست کنید.
قبل از نصب چوب ترمو، برای محافظت بهتر توصیه می‌شود که همه طرف آنها را روغن‌کاری نمایید. یک سنباده سبک نیز باعث حذف رنگ نقره ای از سطح این تخته ها می‎شود و رنگ چوب اصلی را بازسازی و تعمیر می‌کند.

انجام ترمیم رنگ چوب ترموود

آموزش ترمیم رنگ چوب ترمو

 

حتما بخوانید  چوب ترموود چگونه تولید می شود؟

مزایای بازسازی رنگ ترموود

بازسازی و تغییر رنگ ترموود؛ پس از مدتی به دلیل مقاوم‌ کردن و دفع اثرات بد عوامل محیطی بر روی این چوب‏ها نیاز می‎باشد. همچنین، رنگ کردن مجدد و ترمیم چوب ترمو باعث احیا ظاهری و زیبایی آنها خواهد شد.

به همین علت در صورتیکه، اثراتی مانند رنگ پریدگی و یا لکه بر روی این نوع از چوبها وجود داشته باشد، بازسازی رنگ آن، منجر به ایجاد ظاهری بهتر از روز اول می‌شود.
به طور کلی، رنگها اثری دائمی و مداوم ندارند و بالاخره پس از گذشت مدتی باید رنگی جدید و تازه به ترموودها اعمال کرد تا در برابر عوامل آسیب زای محیطی و آب و هوایی کمتر در خطر باشند.

انواع رنگها برای بازسازی ترمووود

چنانچه برای رنگ آمیزی اولیه چوب ترمو از مجموعه ای از رنگ‎های ویژه و خاص استفاده می‎کنند، برای ترمیم و بازسازی آنها دوباره از همین رنگ‎ها بهره می‎گیرند. در این قسمت به انواع رنگ‎ها برای بازسازی رنگ ترموود اشاره می‎کنیم:

  • رنگ‌های روغنی چوب ترموود: درصورتیکه می‎خواهید، چوب ترموود شما رنگی شفاف و بی رنگ بر روی سطح خود داشته باشد، ما رنگ‎های روغنی را پیشنهاد می‏دهیم. هدف از به کار بردن رنگ‎های روغنی بر روی ترموود، ایجاد لایه ای مراقبتی بر روی چوب می‏باشد. رنگ‎های روغنی توجه بیشتری به مقاومت ترموود پس از بازسازی دارند.
  • رنگ بر پایه آب چوب ترمو: رنگ‎های بر پایه آب در انواع رنگ و مدل وجود دارند و بیشتر به دلیل احیای ظاهر چوب ترموود در ابتدای کار و زمان بازسازی آن مورد استفاده قرار می‎‏گیرند. اگر ترموود به هر دلیلی دچار رنگ پریدگی و یا لکه شد، می‏توان از رنگ‎های بر پایه آب بهره گرفت.
حتما بخوانید  آموزش روش تشخیص ترموود اصل از تقلبی!

امیدواریم مقاله ترمیم و بازسازی چوب ترموود برای شما مفید بوده باشد.

منبع

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

سوال خود را در کادر زیر وارد کنید.

درصورت تمایل شماره تماس خود را وارد نموده تا کارشناسان ترمووود سنتر با شما تماس بگیرند.