ترموود ایرانی و تولید چوب نما داخلی

ترموود ایرانی یک جنس چوب خاص است که به وسیله یک فرایند حرارتی تحت فشار بالا و در دمای بالا تولید می شود.

این فرایند باعث می شود که چوب به صورت دائمی تغییر کند و مقاومت آن در برابر حرارت، آب، حشرات و فساد را افزایش دهد.

در این فرایند، چوب را در دمای بالا و در حضور بخار آب تحت فشار قرار می دهند تا به طور کامل خشک شود و از پوسیدگی و فساد محافظت شود.
این فرایند باعث می شود که چوب به صورت طبیعی تاریخی و شکلی بسیار زیبا و منحصر به فردی بگیرد و برای کاربردهای مختلفی مانند ساختمان سازی، دکوراسیون داخلی، فضای سبز استفاده شود.

در مقایسه با چوب سنتی، ترموود ایرانی مقاومت بالاتری در برابر آب و حشرات دارد و در برابر شرایط آب و هوایی سخت تحمل پذیر است.

همچنین، بدلیل پایین بودن رطوبت داخلی، به طور معمول نیازی به نگهداری و رنگ آمیزی ندارد.

ترمووود ایرانی MENZO

انواع ترموود ایرانی

انواع ترموود ایرانی عبارتند از:

  • ترموود استاندارد: این نوع ترموود ایرانی معمولاً از چوب درختان مختلفی مانند کاج، سرو، بلوط، صنوبر، و کاج اروپایی تولید می‌شود. این چوب ترمو ایرانی دارای خصوصیات عالی عایق حرارتی و مقاومت در برابر شرایط محیطی متغیر است.
  • ترموود پایدار: این نوع ترموود ایرانی به خاطر ویژگی‌های خود در مقابل رطوبت و تغییرات دمایی مقاومت بالایی دارد. بنابراین، در مصارفی که نیاز به مقاومت در برابر شرایط محیطی و خوردگی دارند، مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • ترموود رنگی: این نوع ترموود ایرانی دارای رنگ‌های متنوع و زیباست. این چوب به وسیله فرآیند حرارتی رنگ آمیزی می‌شود و به عنوان مواد ساختمانی یا دکوراسیون داخلی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • ترموود آماده برای نصب: برخی تولیدکنندگان ترموود ایرانی محصولات آماده‌ای را ارائه می‌دهند که برای نصب آسان در پروژه‌های ساختمانی یا دکوراسیون داخلی مناسب هستند.
  • ترموود با طراحی خاص: ترموود ایرانی با طراحی‌های مختلفی در بازار موجود است. این طراحی‌ها می‌توانند شامل الگوها، خطوط، یا سایر طرح‌های تزئینی باشند که به دکوراسیون داخلی و خارجی زیبایی می‌بخشند.
حتما بخوانید  ترموود کف چیست و انواع کفپوش چوبی

ترموود ایرانی با ویژگی‌های عایق حرارتی مناسب و مقاومت در برابر شرایط محیطی مختلف، به عنوان یک مواد ساختمانی و دکوراتیو محبوب استفاده می‌شود.

ترموود تولید داخل ارزان

مزایای استفاده از ترمود ایرانی

استفاده از ترمود ایرانی برای پروژه‌های ساختمانی و غیره، مزایای زیادی دارد که به شرح زیر است:

۱- مقاومت بالا در برابر شرایط آب و هوایی سخت، حشرات و فساد: ترمودهای ایرانی از طریق یک فرآیند گرمایی و خشک کردن، بازیافت چوب را از طریق تحریک شیمیایی و فیزیکی تقویت می‌کنند.

به همین دلیل، ترمودهای ایرانی مقاومت بالایی در برابر شرایط آب و هوایی سخت، حشرات و فساد دارند و برای ساختمان‌سازی و پروژه‌های دیگر، گزینه‌ی ایده‌آلی محسوب می‌شوند.

۲- ظاهر زیبا و براق: ترمودهای ایرانی به دلیل فرآیند خشک کردن و تقویت شدن، یک ظاهر براق و زیبا به خود می‌گیرند.

به همین دلیل، مورد استفاده در ساختمان‌سازی و دکوراسیون داخلی قرار می‌گیرند و می‌توانند به طور جذابیت بخشی برای فضاهای داخلی و خارجی کمک کنند.

۳- مقاومت بالا در برابر سایش و خوردگی: ترمودهای ایرانی به دلیل تقویت شدن و درمان شدن، مقاومت بالایی در برابر سایش و خوردگی دارند. این ویژگی می‌تواند برای پروژه‌هایی مانند مبلمان و پوشش‌های داخلی بسیار مفید باشد.

۴- عدم نیاز به نگهداری و رنگ‌آمیزی: ترمودهای ایرانی به دلیل ویژگی‌هایی که در آنها وجود دارد، نیاز به نگهداری و رنگ‌آمیزی ندارند. به عبارت دیگر، آنها می‌توانن

برای مدت طولانی و بدون تغییر رنگ و شکل بسیاری از ساختارهای داخلی و خارجی را برای سال‌ها بهره‌مند کنند. (رنگ ترموود)

۵- دوست‌دار محیط زیست: ترمودهای ایرانی از چوب بازیافتی تولید شده و به همین دلیل، محصولی با خصوصیات دوست‌دار محیط زیست محسوب می‌شوند.

حتما بخوانید  ترمووال (Thermowall) یا دیوارپوش چوبی چیست؟

در حالی که برخی مواد سازنده دیگر، به شدت زیان‌آور برای محیط زیست هستند، ترمودهای ایرانی به دلیل ماهیت خود دارای کمترین تأثیر بر محیط زیست هستند.

۶- قابلیت انعطاف‌پذیری: ترمودهای ایرانی از قابلیت انعطاف‌پذیری بالایی برخوردار هستند و می‌توانند در مقابل تنش‌های مختلفی که در زمان ساختمان‌سازی و پروژه‌های دیگر بوجود می‌آیند، مقاومت کنند.

این ویژگی می‌تواند در کاهش شکستگی‌های ساختمانی و نیاز به تعمیرات مداوم، موثر باشد.

۷- قابلیت بازیافت: ترمودهای ایرانی، به دلیل اینکه از چوب بازیافتی تولید شده‌اند، قابلیت بازیافت دارند. به عبارت دیگر، پس از اتمام دوره عمر مفید، این محصولات می‌توانند بازیافت شده و مجدداً به کار برده شوند.

این ویژگی، از طرفی به بالا بردن ظرفیت بازیافت چوب و از طرف دیگر، کاهش مصرف مواد اولیه و بهبود محیط زیست کمک می‌کند. (مشاهده قیمت ترمووود)

مزایای ترموود ایرانی

مواد اولیه ترمود ایرانی

مواد اولیه ترمود ایرانی عمدتاً از چوب‌های معمولی است که با استفاده از فرایند حرارتی و تکنولوژی خاصی، تبدیل به ترمود شده‌اند.
چوب مورد استفاده در ترمودهای ایرانی ممکن است از انواع درختان مانند بلوط، سندر، کاج، صنوبر باشد.

با توجه به این که چوب، ماده اولیه ترمودهای ایرانی است، می‌توان ترمود را به عنوان یک ماده بازیافتی دانست که باعث کاهش مصرف چوب جنگلی و حفظ منابع طبیعی می‌شود.

در برخی موارد، ترمودهای ایرانی با استفاده از مواد افزودنی همچون پلی‌پروپیلن نیز تولید می‌شوند.
این مواد افزودنی ممکن است به دلیل افزایش مقاومت و استحکام ترمود، به فرایند تولید اضافه شوند.

همچنین، در بعضی موارد از اسیدهای آمینه، روغن‌های گیاهی و مواد شیمیایی دیگر نیز در فرایند تولید ترمود ایرانی استفاده می‌شود. (معرفی تایل ترموود)

حتما بخوانید  روف گاردن یا بام سبز (Green roof) ، فواید و مشکلات

مواد اولیه ترموود ایرانی

ترمود ایرانی در مقایسه با ترمودهای خارجی

ترمود ایرانی در مقایسه با ترمودهای خارجی در بعضی موارد مانند قیمت، ماندگاری، استحکام و زیبایی برتری دارد، اما در بعضی موارد مانند ترک خوردگی و سختی کمتری دارد.

ترمودهای خارجی به دلیل معیارهای کیفیت و تکنولوژی پیشرفته‌تری که در کشورهای پیشرفته وجود دارد، در برخی موارد مانند استحکام و ماندگاری بهتر عمل می‌کنند.

اما این تفاوت‌ها در بسیاری از موارد قابل چشم پوشی است و ترمود ایرانی می‌تواند به‌صورت کلی برای کاربردهای مختلف قابل استفاده باشد.

همچنین، ترمود ایرانی به دلیل قیمت مناسب تر و در دسترس‌تر بودن، برای بسیاری از کاربردهای مختلف در ایران و کشورهای منطقه، گزینه‌ی مناسبی است.

همچنین با توجه به مواد اولیه محلی که در تولید ترمود ایرانی استفاده می‌شود، می‌تواند به ارزش افزوده بیشتری برای صنایع داخلی منجر شود.

با توجه به اینکه ترمووود ایرانی تولیدات خود را در سطح داخلی و برخی کشورهای منطقه صادر می‌کند،
ایجاد رقابت سالم با ترمودهای خارجی می‌تواند به بهبود کیفیت و مشتری‌پسندی ترمودهای ایرانی کمک کند.

(جهت مطالعه در مورد ترموود فنلاندی کلیک کنید)

مقایسه ترموود ایرانی با ترموود خارجی

خاصیت عایق حرارتی چوب ترمو ایرانی

خاصیت عایق حرارتی چوب ترمو ایرانی به عنوان یکی از ویژگی‌های بارز این نوع چوب مطرح است.
چوب ترمو ایرانی، که از چوب طبیعی با استفاده از فرایند حرارتی تحت فشار بالا تولید می‌شود، دارای خصوصیات عایق حرارتی مناسبی است.
این خصوصیت از مزایای مهمی است که چوب ترمو ایرانی را برای مصارف مختلف، از جمله استفاده در سونا، جذاب می‌کند. خواص عایق حرارتی این چوب به شرح زیر می‌باشند:

  1. عایق حرارتی مؤثر: چوب ترمو ایرانی دارای ترکیب‌های خاصی است که به طور مؤثری حرارت را عایق می‌کند. این ویژگی باعث می‌شود که در مصارفی که نیاز به حفظ حرارت یا سرمایش محیط است، مثل ساخت سونا، به خوبی عمل کند.
  2. کاهش نفوذ حرارت: چوب ترمو ایرانی می‌تواند نفوذ حرارت را به سمت دیگری کاهش دهد. این ویژگی در حفظ دمای داخلی سونا و جلوگیری از انتقال حرارت به محیط خارجی مفید است.
  3. استفاده در محیط‌های با دما و رطوبت متغیر: چوب ترمو ایرانی به دلیل مقاومت به رطوبت و تغییرات دمایی، به خوبی در محیط‌هایی با شرایط متغیر مانند سونا قابل استفاده است.
حتما بخوانید  ترموپلاست و ترموست چیست؟

استفاده از چوب ترمو ایرانی در سونا به دلیل این خصوصیت عایق حرارتی مناسب و دیگر مزایا، به بهره‌وری و راحتی بیشتر کاربران سونا کمک می‌کند.

ترموود ایرانی در سونا
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

سوال خود را در کادر زیر وارد کنید.

درصورت تمایل شماره تماس خود را وارد نموده تا کارشناسان ترمووود سنتر با شما تماس بگیرند.